Duktig flicka - klantig flicka

Kom nyss in efter en snabb kvälls promenad med Tellus. Lyssnar just nu på musik, som vanligt.

Idag började jag 10:10 med matte och det flöt på bra där. Sen hade vi lunch då klumpedunsen Marie råkade fastna med sina hörlurar så maten åkte ur tallriken. Sen var det dags för andra och sista lektionen, rörlig bild. Hade tänkt filma men han kunde inte. Men jag började redigera lite, delade upp videon i delar, men det gick inte så bra när jag skulle klippa ihop, jag måste ha hela låten men jag hade ingen sladd till min iPod så jag gjorde inte så mycket för det lät förjävligt..

Efter skolan gick jag och tjejerna till centrum. Hade tänkt köpa jeans men alla vi var lite sega och jag pallade inte leta. Så vi satte oss på donken och Moa och Li köpte en caffe cool men jag höll mig undan fast jag hade pengar. Jag har en nyttig vecka denna vecka. Inge junkfood here inte. Men sen kommer mamma och säger att det blir tårta och sånt på lördag när vi ska fira mig, Cia och Erik. Eh, vi får se vad som händer med det. Kanske gör ett undantag, nej jag har lovat mig själv nu.

Än så länge har det gått bra. Dricker te så fort jag blir sugen på nåt eller hungrig, det funkar bra! Sen har jag gått från skolan till centrum, från centrum och hem. Så jag har fått en bra promenad idag.

Hahaha påvägen från centrum gick jag och Li tillsammans för hon skulle tillbaka till skolan en snabbis så halkar jag framåt och kan inte ställa mig upp av allt garv. Li står också och as garvar och bakom mig ligger Söderbymalmsskolan och det var ett klassrum precis där jag halkade, och där stod det flera personer och skrattade åt mig, pinsamt! Hade verkligen magont efter allt asgarv. Jag kunde inte gå normalt dom nästa 10 minuterna, så jag och Li skiljdes åt och jag ringde upp Moa för att prata med henne hela vägen hem.

Det får räcka såhär. Ska gå och lägga mig nu. Godnatt!


Kan ni tänka er att jag såg ut såhär för exakt ett år sedan idag? Jättemycket mascara, vit ögonskugga, brun i ansiktet och nästan vit på halsen och bröstet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0