Det verkar vår i Stockholm

Sitter på sängen och lyssnar på låtar från filmen "Prinsessan och grodan", rolig skön musik det där. Älskar ju filmen! What's not to love lixom?

Idag var det skola som vanligt kl 10:10.
Började med matte, jippi. Men vi gjorde få och lätta tal så det gick snabbt att göra klart dom.
Jag gick hem från skolan idag för det var sånt himla fint och skönt väder. Man ska ta vara på det, det är inte alltid så fint väder i Sverige. Man skulle bo i Florida, där regnar det typ en gång om året lixom.

Så det blev gratis motion i 20 minuter och sen fick jag gå ut med Tellus direkt när jag kom hem, så lägg på 15 minuter där också. Mina älskade katter Tiger och Tarzan följde med ut på promenaden och tillbaka hem. Mina djur är så duktiga, dock fick vi vänta på tjockis katten Tarzan som jamade hela tiden. Jag tror jag stod och ropade på honom i 5-7 minuter innan jag såg skymten av honom. Han är en riktig wannabe katten Gustav kan jag säga.

När vi kom tillbaka lekte jag och Tellus apport och la oss sedan på filten ute på tomten. Samt gjorde jag egen läsk och lyssnade på musik och läste på min bok jag köpte för ett halv år sen.

Till middag fick vi goda enchiladas! Det var mumsigt och jag åt hela tre stycken. Känner mig proppmätt fortfarande, suktar just nu efter isvatten som jag ska göra i ordning snart.

Har kollat vidare på kläder på internet och jag älskar forever21s kläder. Hittade min drömklänning som kostar lite under 400 svenska kronor. Vill så ha, men när ska jag bära den? Det är frågan.

Nä nu orkar jag faktist inte skriva mer, ska gå och fixa en stor glas med isvatten. Ciao!


Champagneflickan, läsk, mobilen med musik på och såklart solbrillorna.
Det verkar vår i Stockholm just nu.


När jag tänker efter läser jag bara sanna böcker. Tex "Pojken som kallades Det", "Pojken som inte fanns", "Pojken som överlevde" och "14 år till salu dom senaste två/tre åren. But that's my thing you know!


Skönt med sol.


Sånt här fint väder har det varit hela dagen, inte ett moln i sikte!


Kommentarer
Postat av: Marita

Hej!

En liten fråga om mat.

Gjorde ni enchiladasen själva?

Har du eller kan du fixa recept till mig?



Jag gjorde denna rätten då man kunde köpa majsbröd och kryddor och så men att göra rätten helt själv utan fusk påsar kan jag inte.

'Kan du hjälpa mig med ett recept?

2010-04-14 @ 22:08:08
Postat av: Bella

Hej, det var faktist din son som gjorde enchiladasen. Du får fråga honom hur han gjorde, jag var dock inte med när han lagade.

2010-04-15 @ 12:59:50
URL: http://bellvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0