Still sick

Känner mig fortfarande sjuk. Jag nyser hela tiden och är täppt i näsan.
Mamma kom in i mitt rum för en stund sen:

- Ska du inte gå till skolan imorgon heller?
- Nej jag ska vara hemma.
- Varför det? Är det nåt i skolan eller?
- Nej, för att jag är förkyld.

Lite irriterad blir man. Hon har inte varit hemma idag och sett hur jag gått runt i huset och försökt att andas. Men istället ska man bli sur. Jag bryr mig inte. Visst jag har missat mycket och som vanligt har jag inte fått en bra start denna termin heller. Är dålig på sånt. Men jag har lovat mig själv att jag ska skärpa mig och anstränga mig mer. Först och främst ska jag fokusera på att bli frisk!
Nu poppade det upp en idé i skallen. Imorgon ska jag ånga ansiktet, då får näsan lite terapi iallafall.

Ja, dagen har varit som igår. Har legat framför TVn under filten och kollat på "H2O". Har snart kollat klart på säsong ett. Inte den bästa serien men jag har sett alldeles för mycket "Sex and the city" så måste variera förstår ni.
Har också hjälpt syrran att baka chokladbollar. Helt plötsligt blev hon sugen på det, trodde man aldrig. Men hon har slutat röka så hellre det då!

Men just nu funtar jag på att gå och borsta gaddarna och sen krypa ner under täcket och sova, för jag är trött.

P.S Facebook är beroendeframkallande. Först fastnade jag för FarmVille, sen Restaurant city och nu Sorority Life. Kan lixom inte sluta. Behöver hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0