UTNYTTJADE UNGA FLICKOR, INTERNET VÄRSTA FIENDEN?

Ja som jag skrev tidigare idag så kollade jag på dr Phil, då pratade dom om unga tjejer som blir utnyttjade.
Man söker "uppmärksamhet" på nätet och pratar med äldre killar och träffas för att ha sex, bara för att känna sig mogen kanske (?)..
Tjejen som var med i programmet sa "Det är normalt, alla mina kompisar gör det", jaha så du tycker att det är ok att bli utnyttjad?
En annan tjej var också med och vid 12 års ålder snackade hon med en kille på nätet, hennes pappa hade precis tagit självmord och hon ville ha en vän att prata med. Det visades sig att killen hon träffade var helt rubbad, hon hoppade in i bilen, han körde till andra sidan parken och slängde ut henne ur bilen och våldtog henne i diket. Hon var 12 år och blev våldtagen av en 22 årig man.
Det enda hon ville var att ha en vän, han våldtog henne.

Det händer så jävla lätt asså, jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg detta på tvn.
Den här andra tjejen som tyckte att det var normalt att vika ut sig och träffa killar och så blev helt tagen, hon grät och det märktes tydligt att hon inte ville fortsätta såhär, internet är ens värsta fiende om man inte tänker efter vilka sajter man går in på.
Playahead.se tex var en jättebra hemsida förut tycker jag, men nu har det blivit äkta fjortissajten och killar söker KK och tjejer lägger upp nästan nakenbilder på sig själva och ger ut sitt nr till vem som helst.
Förut var internet kul och säkert , kanske inte helt men till skillnad från nu. Det händer så mycket skit!
Undra hur det skulle vara om man stängde av internet för en månad på hela jordklotet. Jag föreslår att det är en grej vi MÅSTE göra någon gång, för säkerhetsskull.
Låt mig höra ERA åsikter om detta! Är det rätt att unga flickor blir utnyttjade varje dag?

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; Okej, det gör jag med ;D

Går du i 1:an då eller? :)

2009-05-27 @ 08:25:12
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0