PÅ KLASSRESA PÅ NÅTTARÖ

Klassresan till Nåttarö:
I måndags åkte jag och min klass på klassresa till Nåttarö.
Det tog ungefär en timme att komma dit med buss och båt.
Jag hade med mig en resväska också så det blev lite tungt att släpa på den i sanden och gräset, haha!
Det första jag och Natta gjorde var att paxa en stuga, vi tog ett rum i den stora stugan.
Det var väldigt fint väder i måndags, det blev kycklingsallad till lunch och vi hade lite fritid för det mesta.

Alla vi skulle gå till en annan strand och bada, alla skulle till badberget och det fanns ingen väg dit föruom i vattnet bland alla de hala stenarna, så vad gör man? Man halkar såklart och kameran följde med ner i vattnet i 1 SEKUND! Men den blev helt förstörd, så jag stack därifrån och blev skit arg på allt!
Så nu har jag ingen kamera :'( alla bilder som jag hade tagit finns inte kvar!
Natta följde efter mig och vi stack tillbaka till huset/stugorna. Vi smakade lite jordgubbar också, thihi!

Efter det gick vi till vårt rum och vilade en stund. Vet inte vad jag gjorde sen men jag gick tillbaka och skulle göra nånting, då kommer Timmy in i vårat rum och sprutar vatten på mig, jag försöker stänga dörren men jag visste ju inte att han hade en kvast emellan så det inte gick att stänga, till slut så stack han men då är dörren förstörd och det går inte att stänga den, så jag fick gå och hämta hjälp så han fixade med dörren.
Efter det så lade jag och Natta sängen för dörren så att ingen kom in och höll på, det var fullt hus hela dagen asså!
Men det är ju så det ska vara på klassresor, en massa bus!

Vad hände sedan?
Kommer inte ihåg exakt allt men jag spelade volleyboll med tjejerna + Johan Carlén, vår idrottslärare Robban stod och filmade oss, haha!
Till middag blev det kött med klyftpotatis i ugn och bearnaisesås, jättegott!
Efter middagen blev vi indelade i grupper och hade tårt tävling, vi vann bästa historian hehe!
Men den var god!

Kvällen fortsatte med en massa bus, men jag och Natta försökte komma undan allt :p
Vi kollade också på videofilmer som våran idrottslärare hade gjort till alla oss, jättegulligt!
Hahaha han hade filmat mig en gång på idrotten när jag hade ont i mitt knä:

Robban: Varför sitter ni här för?
Jag: Mitt knä har låst sig
Robban: Här lås upp den (ger mig sina nycklar)
Jag: (Tar nycklarna och låser upp mitt knä + ett litet skratt)

Lite pinsamt dock, där sitter man och har sina händer för ansiktet och skäms, varför skulle han ta med det där för, nu kommer hela min klass se den där resten av deras liv :o
Aja, efter det så blev det banan med choklad grillning och chips. Mums mums!
Det var väldigt mysigt med eld och klassen (!?), efter det stack alla in i skogen till en brasa nära vattnet.
Jag och Natta var där en stund, sen stack vi ner till vattnet, sedan kom Anni, Steffi, Jesper och Stefan.
Det var mycket roligt!

Men vid 00:30 stack dem, dår var bara jag och Anni kvar där och dansade och sjöng vid vattnet! Det var härligt det, alla andra hörde oss också, haha skit kul ju!
Efter det gick jag och Anni till Johan och hans båt och pratade lite, sen stack vi tillbaka till huset och gick och la oss typ.
Vi hoppade ner i sovsäckarna iallafall, men den enda som somnade var Natta, hon somnar så jävla lätt, jag sov inte en blund den natten, de andra höll på till kl 04:30, så fort jag skulle somna till vaknade jag upp lika snabbt igen.
Jag var hos Tiffany, Steffi, Stefan och Jesper innan ocskå och underhöll dem ett tag, sen gick jag ner till mitt rum igen och försökte sova.

Någon gång mitt i natten hör jag någon viska i rummet, då var Ceren inne i rummet med en vispgrädde i handen och sprutade det i ansiktet på Anni, hon kommer inte ihåg det men hon insåg att det var sant när hon hade sett grädden på sovsäcken. Haha, taskigt!

Så såg första dagen på klassresan ut!



Andra dagen, tisdag:
Det blev frukost kl 10:00, då gick jag och Natta upp och åt, när vi hade ätit klart gick vi tillbaka och sov.
Vi var sjukt trötta, alla andra gick till några grottor men jag vägrade följa med så jag stannade kvar med Natta, så då vilade vi istället.
Kommer inte ihåg så mycket från i tisdags men det jag minns var att vi fick tacos till lunch och sen så packade vi och städade husen. Sedan satt vi vid grillen med våran packning i över en timme, sen gick vi till vattnet och väntade på båten i ytterligaren halvtimme.
Jag sov hela tiden på båten, fattar inte hur man kunde vara så jävla trött.

Ja så såg min andra dag ut på klassresan, gjorde inte mycket alls.



Eftersom min kamera hamnade i vattnet så försvann alla mina bilder, men jag tog några få med min mobil, inte så värst bra bilder men det är de jag bjuder på.


Min kamera :'(


Här grillas middagen


Här spelas det volleyboll


Huset


Hade väldigt lortiga fötter första dagen!


Våran brasa, grillade våra bananer där


Personer vid brasan i skogen


Utsikten från berget


Sedan dansade man vid vattnet, härlig utsikt!


En trött Bella


En trött Anni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0