SOMMARLOV & 2 SOMMARJOBB

Jag vet att jag inte har uppdaterat mig sen i måndags, har haft fullt upp.
Idag är det första dagan av sommarlovet, halleluja! Som jag har gått och sagt de senaste två veckorna.
Jag har inga sovmorgonar heller, för jag har sommarjobb nu och jag är nöjd.
Pratade med chefen idag, som det ser ut just nu ska jag jobba ända in i juli, förhoppningsvis så kommer jag få ett till jobb, att sälja jordgubbar.
Så jag kommer tjäna en massa pengar i sommar, skönt att ha nåt att göra, annars skulle man bara sitta hemma och slösa bort sina lovdagar.
Det är ju sant att "sommaren är kort, det mesta regnar bort", då måste man ju ändå göra nånting.

På den senaste tiden har jag bara skrivit så låånga inlägg, men det är jag i ett nötskal, när jag väl skriver något så skriver jag det långt, kan bara inte rå för det.

Idag har jag iallafall jobbat lite, skulle börja 10:00 men imorse ringde chefen och sa att jag skulle börja 11:00 istället pga vädret, så jag jobbade bara tre timmar idag sen fick jag gå hem, hade ju ingenting att göra till slut, så jag fick gå hem.
Det var lite tråkigt, skulle gärna ha stannat kvar och jobbat och tjänat mer pengar, men när det är så dåligt väder så får man inte mycket gjort heller.
Så imorgon beror det helt på vädret om jag ska jobba, är det fint väder börjar jag 11:00 och om det är som det var idag så får jag ledigt, men jag tänkte att jag ringer honom imorgon bitti ändå och kollar om jag får jobba eller inte.
Så ser det ut med det, annars har jag inte gjort nånting idag. Bl.a har jag varit sjukt trött, kom hem 23:30 igår, hade ju skolavslutning. Hade skit kul!
Ja, sedan jag kom hem har jag bara tagit det lugnt, ska göra det resten av kvällen också.


Bellvis at work:


En massa jordgubbar jag fick rensa och greja med.


Såhär såg jag ut idag.


Fick äta hur mycket jordgubbar jag ville, men ändå åt man tre (!?)


Härlig syn, eller hur?


Gräslöken fick jag fixa med också.


Tomaterna också.



P.S
Igår kom DN till skolan och kollade på Sarahs skolavslutning, dom skrev en artikel om den i DN och gissa vem som finns på framsidan? ;)




Läs artikeln här:
http://www.dn.se/sport

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hihi tack Bella! :D

Hahah nja det är inte som många som jag känner som vet att jag har blogg(; Klart, nu har du en ny läsare yeey! :D Hahah, (: Vad är det du sommarjobbar med? :) Oj Titta där! Där är ju du och Sara! :) Tänka sig att tiden går så fort, känns som man gick i femman igår.

kramar

2009-06-10 @ 19:56:37
URL: http://www.kicks.devote.se
Postat av: Kicki

Jaa jag håller med tiden bara flyger och jag föstår inte hur man tyckte att det gick så långsamt när man var liten? Eller det tyckte jag då. Åh jag saknar dig också! Det var ett tag sen jag såg dig eller jag såg ju dig på min idrottsdag. Fast det kanske var ett tag sen? Hahah, men i vilket gymnasium skulle du börja i tillslut? :)

jasså kul! Jag vill också ha somamrjobb. Jadå, Minnen finns alltid kvar. De är typ inristade känns det som. Och så fort man tänker på ett kommer det alltid upp tusen till. :)

kraam

2009-06-10 @ 22:49:47
URL: http://kicks.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0