ONSDAG 5/8

Onsdag 5/8
Idag fick vi gå upp vid 09:00 för vid 11:30 skulle jag, Cia, Erik och mamma vara ute i Holmhällar hos min farmor och farfar, det tog ju en och en halvtimme dit så man fick åka i tid. Det första farfar gjorde var att visa oss hans nya svarta porsche, den är skitball! Varför den är svart ska jag berätta. En gång sa min syster "Det är bara gamlingar som kör gråa och silver bilar" och sen dess köpte farfar ingen grå eller silver bil. Haha tyckte det var skit kul!

Sen gick vi till deras radhusstuga (vet inte vad det heter egentligen), och där satt farmor och väntade. När mamma hälsade blev det väldigt känsligt, mina föräldrar är skiljda så farmor blev överlycklig när hon fick träffa mamma. Jag tycker det är så vackert så jag får också tårar i ögonen när jag bara tänker på det, och gamla tider. Nej nu får jag inte gå in på djupet, det blir bara för mycket känslor. Jo så vi var med farmor och farfar, vi åkte till Hoburgsgubben (Hobbegubben som Erik kallar det), där åt vi lunch, jag tog grönsakspaj som var rätt så god. Pratade och tog en massa bilder. Sen åkte vi tillbaka till Holmhällar pensionatet, pratade och åt middag tillsammans. Sen tog vi en promenad längs fiskestugorna och raukarna. Sen åkte vi till en café och fikade, jag beställde en varm choklad och prinsesstårta, det visade sig att grädden var sur och jag hade redan ätit upp halva, men jag fick ändå byta, så då tog jag en biskvi och chokladboll. Snacka om att jag var supermätt, sen skiljdes vi åt och drog hem.


Mamma och farmor.


Farfar.


Hoburgsgubben. Tråkigt att någon har varit och ritat på den!


Cia och Erik går längs stranden hand i hand.


Jag och Cia. Visst är vi lika?


Cia ristar.


Erik ristar på för fullt.


Inne i ett av små husen.





Havet.


Äcklig båt.




Jag på en stor sten.


Meine mutter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0