GOTLAND DAG 1 & 2

Hej min kära blogg.
Sitter nu i köket på Gotland i Klintehamn/Nisseviken på min mosters familjs landställe.
Har tagit en hel del bilder men jag vill inte överföra alla bilder så det blir fullt i datorn, så bilderna får ni se när jag kommer hem från Gotland den 13e.
Idag fick jag sova till 11:00 då ringde morsan mig och sa att jag skulle gå och upp äta frukost, så lat som hon är är bara några meter ifrån huset där jag sover så ringer hon mig.
Jaja så jag åt frukost vid 11:30 typ. Sen cyklade alla vi och köpte grönsaker, stannade till havet så hunden Kasper fick bada sen cyklade vi till ett hus som var till salu men den fall inte i smaken för mig, sen så hade dom hästar där så Kendra satt på två hästar och hon ville absolut inte går där ifrån, och sen cyklade vi vidare till det andra badstället och köpte glass och njöt.
Det var lite molnigt och svalt ute, men nu tittar solen fram här på Gotland. Fortfarande lite moln men nu är det sol iallafall.
Till middag blir det lasagne och ikväll så ska väl dem vuxna dricka gott, mamma lovade mig igår att jag skulle få en xider så det ska jag dricka ikväll, den är jättegod tycker jag.
Har hoppat studsmatta med Kendra här idag också. Mer än så har det inte hänt idag. Ska bara ta det lugnt och njuta, har ju semester nu så det är så himla skönt här på landet.

Igår åkte båten från Nynäshamn 04:50 och kom till Visby 08:00. På båten åt vi frukost och sov. När vi kom i hamn åkte vi till Klintehamn där min mosters familj har landställe. Det bjöds på frukost och vi ska bo här i en vecka. Det var molnigt när vi kom i hamn men sen blev det mycket bättre väder. Det var blå himmel och sol hela dagen, jag har solat, lekt med Kendra och badat i poolen tillsammans med mina kusiner Kendra och Zackary. Till slut fick jag nog och la mig på andra sidan huset, var så trött så jag somnade till, men inte länge nog för insekterna attackerade mig. Sen pratade jag med Sandra Blomberg i telefon, och solade igen. Sen kollade vi på simningen och så vilade jag en stund innan middagen. Färg fick jag också igår, på bara sex timmar. Till middag fick vi fläskfilé med potatis, sallad och grillad fetaost med tomat och chili. Jättegott! Till efterrätt blev det sockerkaka med glass. 

Vad är det för väder i Stockholm? Hoppas ni också har det bra. P&K ♥
(Jag bloggar när jag kommer i närheten av den dator så jag kommer inte blogga varje dag, bilder kanske kanske kommer upp ibland, vi får se)


Vi tog med oss hamstern också.


Min mosters och hennes familjs sommarhus.


Kendra lekte med sitt så kallade dock hus.


Kendra och jag.


Casper.




Vi cyklade.


Casper badade i havet.


Vi hälsade på hästarna i hagen.


Ridtjejorna!


Andreas skulle bevisa att han är starkare än Anders, lyckat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0