Dagens + gårdagens: Eriksdalshallen

Herregud, jag är så trött. Men ska skriva så gott som det går.

Dagen, eller rättare sagt morgonen började med att mormor stampade in i rummet och gappade:

- Du ska gå upp, börjar inte du snart?
- Men nej, jag börjar tio. Låt mig sova!

10 minuter senare:

- Du måste gå upp nu. När börjar du?
- Jag börjar fortfarande tio..! Gå ut!
- När börjar Cia då?
- Men jag vet inte, fråga henne..!

Asså gud, är hon jobbig eller är hon jobbig? Gamla tanter och tidiga morgonar, det är inte kul alls. Snarare skit jobbigt.

Ja, egentligen började jag 08:00 med engelska, men jag ville verkligen sova längre, orkade inte gå upp så tidigt. Det var tur att jag stannade kvar i sängen, för vi hade håltimme. Vilken tur jag hade där!
Så dagen började med matematik, tror jag gjorde fem tal.. lektionen var så seg, ville bara hem.
Nästa och sista lektionen var rörlig bild, vi hade först läxförhör som jag inte gjorde för jag hade inte pluggat, hann ju inte igår. Så jag får göra det på en håltimme eller nåt. Det löser sig alltid.

Vi fick sluta 14:00, alltså en timme tidigare.
Så jag, Moa och Li gick till fotosalen där Stephan alltid är. Vi gillar att ta kort med mac datorerna som inte har internet. Men jag ska ta med mig usbn nästa gång.

Vi gick ifrån skolan vid 16:00 och drog upp till centrum där Moa skulle köpa bussbiljett och caffe cool på donken samt Malin också, så ovanligt.
Sen gick vi in på kicks där Malin skulle köpa ett nagellack och väl där träffade jag på Carina (min pappas flickvän).
Träffade också på min gamla klasskompis Bibbi.

Ja, efter ett tag hängandes i centrum åkte alla hem till sig.
Haha på tal om korvstroganoff vi pratade om (konstigt nog) så blev det så klart till middag också. Vilket sammanträffande, you've got to love korvstrofanoff. Haha!

Resten av dagen har bara gått åt till att nästan slumra till framför datorn och smsat rätt mycket.
Men snart ska jag alldeles strax gå och duscha.


Det blev ju inget bloggande igår, pga min dator som cpade sig (ursäkta ordvalet).

Igår, var det ju tisdag. Det var skola som vanligt, men på sista lektionen dvs fotografisk bild så fick jag gå hem och hämta min kamera en snabbis, tog 30 minuter, lektionen var tre timmar. Så då fick jag en liten paus. Men sanningen är att jag inte gjorde så mycket alls, framkallade kanske fem bilder. Eh, men Stephan har själv sagt att det är ok att ibland bara slappa lite och inte göra för mycket. Ja det var det jag gjorde exakt.

Efter skolan var det bara att åka raka vägen till morsans och Anders jobb. Fick gå 20 minuter innan bussen skulle gå för jag lyckades konstigt nog sträcka mig under foten igår så jag kunde bara gå på hälen i 2-3 cm klackar, haha inte högt alls men inte skönt heller direkt. Folk kollade konstigt på mig när jag gick förbi, jag undrar varför (?).

Väl på jobbet tog jag en macka av Putte, men det bjuder han på, sa jag dårå.
Sen åkte jag, mamma och Anders vidare in mot stan. Vi stannade förbi donken och käkade, gud vad gott det var. Har inte ätit det på länge så, haha.

Kön utanför Eriksdalshallen var låååång. Så vi gick till ringen så länge.
Men vi fick ändå väldigt bra platser, trevlig utsikt också. En massa snygga killar. Men blev lite besviken för nästan alla förutom ca 10 stycken hade heldräkt på sig, men Michael Phelps hade inte det. Wiiie! Så då fick man se hans snygga, heta och läckra 8-pack till mage. Så perfekt! Men hans huvud, njae, han har varit snyggare.

Men det gick väl rätt så bra för Svergie. Den första som tog guld var Stefan Nystrand på 50 fritt, och Therese Alshammar på 50 fritt. Sarah kom tyvärr femma på 100 m fjäril.
När det bara var två heat kvar så gick vi och mötte på Sarah precis när vi kommit upp för läktaren. Där stod vi mitt i vägen för alla och snackade. Sen gick vi vidare då små gulliga fans ville ha autografer av henne "Be om hennes autograf också, det var hon som fick mig börja simma". Gulligt sagt gumman, men det jag gjorde var att ge dom tummen upp och gå vidare när dom var påväg fram mot mig, men jag tycker det är lite fel att skriva autograf, det är ju som sagt Sarahs jobb.
Men vilket tjat det blev från alla håll att jag ska bli Sarahs manager, haha dock på skoj (tror jag, hoppas det, ni vet Sarah är rätt så pain in the ass, haha nej skoja bara).
Göran bjöd också med oss på en event som kommer i december, får ta ledigt från skolan om det blir av, men det tror vi. Då ska vi hem till dom och *hemlis, hemlis*. I won't tell yall anyting, yet.

Nej men så det var kul.
När det var över så åkte vi hemåt.

Det var allt. Ska snart gå och duscha och sedan hoppa i säng och kolla på favorit serien "True blood" såklart. Så jag säger godnatt. Dröm sött, vakna blött.


Insim.


Göran och hans nya leksak(er).


Simbassängen.


Andra heatet, Stefan Nystrand ska simma 50 fritt.





Sarah ska simma 100m fjäril.







Therese Alshammar ska simma 100 fritt.





Sarah på framsidan av World cup tidningen...


... och baksidan.


Michael Phelps kommer ingåendes.







Jag vet, jätte suddig bild. Men enda bilden hans mage kom med på.




Och vi slutar med några snygga kroppar.


Kommentarer
Postat av: sarah

vad för hemlis? :O

2009-11-12 @ 19:41:31
Postat av: Bella

Haha det skriver jag inte i bloggen Sarah :)

Och du vet nog vad jag pratar om ;)

2009-11-12 @ 23:30:47
URL: http://bellvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0