Besviken på mig själv

Känner mig väldigt besviken på mig själv. Förra veckan lovade jag mig själv att jag skulle råplugga denna vecka, har jag pluggat nåt? Nej. Och jag har prov i morgon som dom andra i klassen vetat i en vecka, och jag fick reda på det igår! Kul för mig lixom. Och igår pluggade jag jätte mycket, inte alls!
Så idag lovade jag mig själv att jag verkligen skulle plugga till det jävla provet, har jag gjort det? Nej. Jag har kollat på "Paradise hotel" och surfat på nätet istället.

Jag vill inte fortsätta såhär asså. Nån gång måste jag börja och det ska jag göra direkt efter jag skrivit klart detta inlägg. Sen vid 21:00 ska jag kolla på "Paradise hotel" på TV och sen plugga, ta paus, duscha och borsta tänderna och sen plugga igen. När jag menar "plugga" menar jag läsa. För vi ska ha prov om antikens Grekland.
Jag tycker självfallet att historia är kul, men mitt problem är att jag glömmer bort det jag läst rätt snabbt så då tappar man lusten och slutar med att man får IG på provet.
Jag bryr mig inte om vad jag får för betyg imorgon, får jag IG så kan jag ju ändå göra om. Som sagt om man inte pluggar lär man sig inte något, lär man sig inte något så kan man inte få bra betyg. Det är min svaghet, jag glömmer och ger lätt upp. Och jag vette fan hur jag ska "träna" bort det.

Nog om det.
Idag var det som sagt skola.
Kom till skolan vid 10:00 då jag hade matte, och sen rörlig bild.
Vi gjorde inte mycket alls idag i skolan. På rörlig bild ska vi filma eget "Någon letar efter något". Och jag ska filma mig eller någon i min familj som kommer in genom dörren och letar efter ena katten för att ge den mat. Hon/han letar och letar och hör sedan en hund jaga en katt på nedervåningen, så hon/han springer nerför trappan in i köket, tar katten och lägger sig på sängen och myser med den istället. Får se hur det slutar, för mina djur är inte på det humöret idag, ovanligt nog.

Men nu ska jag läsa lite och sen kolla på TV osv. Vi hörs. P&K ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0