Kalas och svinkallt!

Hello bloggen! Sorry för den dåliga uppdateringen, men jag har faktist varit väldigt trött i flera dagar nu.

Går igenom alla mina val. Valbara kurser, inriktning och individuella val. Pratade med mamma och jag tror jag har bestämt mig faktist. Det är så svårt asså!

Men det blir nog fotografisk bild som inriktning. Rörlig bild B, samhälle B (eller journalistik) och historia A (eller webbdesign om det inte ingår i fotoinriktningen) som individuella val. Matte B och engelska B som valbara kurser.

Jag och Moa ska prata med vår fotolärare Stephan imorgon och se vad det är som gäller iallafall så vi väljer smart.

Min dröm har ju alltid varit att jobba hos en tidning. Både som fotograf och journalist, men just nu är foto mer intressant.

Idag har jag varit och firat min kusin som fyller 13 år. Det blev två stora tårtbitar och kaffe för min del, men åt inte upp allt. Märkte att jag tog för mycket och fick lite ont i magen.

Tyvärr kom inte kusinen Sanna och hennes pojkvän för dom var fast i Farsta, jävla väder asså. Men det var trevligt iallafall, som vanligt.
Kom hem vid 16:00 och har inte gjort nånting, förutom att tagit ner disken från rummet.

Jo imorse var det så jävla mycket snö på vår tomt (ok redan för flera veckor sedan) så Anders skottade snö från altantaket och granen. Haha det såg så kul ut för granen har blivit helt sne pga snöns tyngd och vår svenska flagga gick sönder. Och Anders som är så lång var täckt med snö enda upp till rumpan. Så det är över en meter hög snö på vår tomt. Helt sjukt.

Och parkeringen ska vi inte prata om asså. När vi skulle åka gick det knappt att komma nån vart. Anders fick hjälpa en kvinna med att komma iväg för hon fastande med bilen i snön. Men när vi kom hem var det skottat.
Det är sjukt mycket snö i år och svinkallt -15°! Just nu vill jag åka till det varmaste landet och ligga på stranden och sola och kunna gå klädd i shorts och linne!


Anders sitter på balkong räcket.


Här behövs det skottas.


Mycket snö, sne gran och en bruten flagga.


Katterna var på min fönsterbräda och tittade ut.


Tellus undrade också vad som pågick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0