Dagarnas händelser

Sorry för jätte dålig update på bloggen!
Jag vet inte vad jag håller på med, jag VILL blogga men det blir inte gjort bara. Nej nu måste jag skärpa mig och sparka mig själv i baken för fanken!

Det har ändå inte hänt något särskillt under helgen.
Stannade hemma från skolan i fredags för jag mådde piss när jag gick och la mig i torsdags, gick upp som vanligt på fredag morgon men mådde så illa, så jag sjukanmälde mig och stannade hemma och sov till 13:30.
Gick då upp och gjorde lunch och mådde lite bättre. Men jag och Dennis hade bestämt att jag skulle komma till honom så jag kände att jag var tvungen att åka, jag ville verkligen det också, ha någon som tröstade mig.

Kom dit runt 15:30, och gjorde absolut ingenting.
Vi bara tog det lugnt hela helgen. Han mår också illa, han har åkt på halsfluss, tur nog har han iallafall inte smittat mig, men det skulle ändå varit så värt det.
Skulle inte klarat av att vara borta från honom i över en vecka.
Hela helgen var vi bara hemma, åkte till vårdcentralen på lördagen och då fick han reda på att han hade halsfluss, innan sa dom att det bara var en förkylning.

I söndags skulle vi egentligen gå på bio med min familj i Heron city, men eftersom Dennis är sjuk så kunde inte vi följa med tyvärr. Dom skulle kolla på Toy story 3 i 3D, men Anders sa att den ändå var så himla dålig. Men det har ändå varit super skönt och mysigt att bara varit hemma och tagit det så lugnt det bara går ensamma hela helgen.

Till middag åt vi pizza, strax därefter var jag tvungen att åka hem för att det inte skulle bli så sent. Vi åt middag lite sent + jag blev hämtad i Gullmars så jag var hemma vid 22:00 så det var skönt.

Idag började skolan ordentligt. Vi har fått lite små små läxor, och vi ska ha prov i historia om tre veckor så det gäller att lägga på kolen riktigt ordentligt nu så man får bra och fina betyg när man går ut. Tiden går ändå så snabbt, det säger bara "poff" sen åker vi på våra flak mot framtiden! ;)

Egentligen skulle jag börjat tvåan nu och det känns som att året på Fredrika gick snabbare än "poff", det är helt sjukt. Det var inte så länge sen man började ettan i lågstadiet heller, jag kommer till och med ihåg min första dag i ettan.

Började 08:30 idag och hade geografi, matte, tyska, historia och samhälle + klassråd, fast det räknas inte som ett ämne direkt. Det var lite kul på tyskan faktist, för vi är bara sex stycken totalt i tyskagruppen + Emma (min klasskamrat) var inte i skolan idag så jag var ensam tjej, men det gick faktist väldigt bra, läraren verkar jätte schysst så det kommer säkert gå bra. Kändes som att man glömt bort allt, men sen kommer man på det man kunde innan.

Efter skolan idag gick jag och Linnea, tror det var det hon heter, så svårt att komma ihåg allas namn, jag som är så dålig på att komma ihåg saker och ting också.. Iallafall, vi gick till centrum för att kolla om det fanns några bra, smarta och fina block man kunde köpa och lite annat skol grejer, men jag hittade inget jag fastnade för. Får följa med mamma till affären nästa gång, jag är verkligen kräsen när det gäller ALLT. Men jag får köra på förra årets block och mapp, och ta med mig pennor och det jag hittar hemifrån så länge.

Hade tänkt ånga ansiktet och lägga på ansiktsmask (om vi har!?) alldeles strax, och sen fixa i ordning min inför natten och sen sova. Klockan är redan 22:40 strax och jag börjar 09:00 och slutar 15:50 imorgon.

Tog fram systemkameran idag och fotade mitt kärlekshalsband där det står Dennis på. Blev väldigt nöjd med bilderna! Jag kan inte så mycket om foto tekniken längre.. men blev jätte nöjd ändå.



Denna bild är dock tagen med min vanliga digital kamera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0