Torsdag

Råkade ställa klockan lite fel igår kväll, imorse när jag sminkade mig kollade jag på klockan, "shit, börjar inte jag nio!?" tänkte jag, så jag satte på datorn och kollade upp det. Då var det bara att dra till bussen nästan direkt. Jag hann inte borsta tänderna, knappt håret, äta frukost och matlådan.
Det blev lite stressigt men jag hann till skolan iallafall.

Började enligt schemat idag. Första lektionen var drama, det var verkligen skit kul. Vi är bara 10 i gruppen, 11 om en kille fortfarande går i våran skola.
Först fick vi lära allas namn så vi lekte lekar, sen fick vi samla svansar som man brukade göra på idrotten i högstadiet. Sen fick vi improvisera en mini pjäs för alla. Det var nog det roligaste, men när jag blev "mördad" råkade jag ta i lite med höften så fick liiite ont i ena skinkan, haha.

Vi hade naturkunskap också, yey.. Vi prov testades på 16 frågor, kunde typ fem av sexton. Det är verkligen illa! Men jag har inte haft NO över huvud taget i nästan två år, rättare sagt ett sommarlov, ett läsår och ytterligare ett sommarlov så man glömmer ju bort rätt så mycket på så lång tid.
Men det ska det bli ändring på nu.

Efter det hade vi svenska då vi skulle skriva ett brev till våra mentorer och skriva om oss själva. Jag satt längst av alla, skrev två sidor långt och renskrev det. Vill ju inte skämmas när jag kommer få läsa det igen när vi tar studenten om tre år.

Missade genomgången av städningen men tur det, jag slapp bli vald att städa imorgon. Det skulle suga för jag ska åka till Dennis direkt efter skolan imorgon.
Han är också sjuk, samma som jag tor jag. Vi båda har ont i halsen + att jag har ont i hela munnen, har sår längre ner på tungan och i gommen. Jävla höstsjukdomar som kommer nu asså! Det sista jag vill är att bli sjuk nu.

Imorgon har jag håltimme i första lektionen, tyskan. Så jag börjar iallafall en timme senare, men det spelar ändå ingen roll för jag måste gå upp tidigare än vad jag brukar för att packa väskan, alla kläder är fortfarande inte torra.

Men nu ska jag ta och läsa min tidning som mamma köpt idag. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0