GREKLAND I SOMMAR!!

God dag!
Här sitter jag i min rosa, alldeles sköna morgonrock och lyssnar på Katy Perry.
Gick upp för ca två timmar sedan. Somnade framför TVn 23:30 igår så jag sov i en konstig vinkel inatt, var så trött att jag inte orkade röra på mig.

Igår gick jag upp strax efter 8:00 för jag, Tiffany och Sandra BR skulle iväg och gymma 10:00. Uppvärmningen gick bra, sen när vi skulle gå igenom maskinerna blev jag yr i huvudet och var väldigt nära på att svimma, tur att jag inte gjorde det. Men det kan ha att göra med att jag har lågt blod tryck, ska kolla det på måndag. Jag vill ju inte nästan svimma när jag ska gymma lixom.

Men dom gick igenom maskinerna och provade, dock inte jag som stod bredvid och kollade. Men när dom var klara med allt gjorde jag det dom hade gjort, själv. Det gick bra. Sen blev det stretchning och sen begav vi oss hem.

När jag kom hem vid 12:30 gjorde jag en äcklig ravioli. Varför åt jag det? Jag trodde det skulle vara gott för jag gillar faktist ravioli, men inte denna , uäk.
Så jag satt i mitt rum och kollade på TV och tvingade i mig ravioli.

Vad gjorde jag mer? Jo Erik fyllde år igår så det blev en god middag och kladdkaka och grädde till efterrätt.
Stratias mamma ringde äntligen också. Mamma och Stratias mamma pratade rätt länge och la på, sen ringde hon upp och sa att Stratia ville prata. Så vi pratade om allt mellan himmel och jord i 40 minuter. Hon sa "jag pratar inte så bra svenska men jag förstår vad ni säger" och så babblade hon på. Haha det va lite kul att hon sa det och sen pratade på en massa, jag tyckte hon pratade väldigt bra eftersom dom bara pratar grekiska hemma.
Det var jätte kul att få höra hennes röst och kunna prata med henne.

Så nu är det bestämt. Mellan den 1 - 15 augusti ska jag åka till Grekland! Då vi ska bo i en liten by och allmänt lära känna varandra och en till svensk familj som kommer ner. Det ska verkligen bli super kul. Jag längtar så mycket! Efter bara några månader vi fick kontakt igen så har vi bestämt att jag ska åka ner, det är en dröm som går i uppfyllelse. Men först måste jag skaffa ett sommar jobb så jag får ihop minst 4000 - 5000 kr. 2000 kr till till resan och resten fickpengar.

Idag ska jag hem till Moa i Tyresö och ha filmkväll. Först ville dom ha "High school musical kväll", men sen började dom dividera om allt, men jag orkade inte bry mig vad dom skrev på FB så jag tog bort det. Spelar väl ingen roll vad vi gör, bara vi gör nåt tillsammans!

Men under dagen vet jag inte vad jag ska göra, ta det lugnt säkert.


Thessaloniki, flygplats.
Bild från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0