Julafton

I torsdags, på julafton, så fick man gå upp tidigt för att äta gemensam frukost med tomtegröt. Jag var lite seg den dagen. Jag bytte kläder flera gånger för jag visste inte vad jag skulle ha på mig. Har ju inga fina klänningar alls, och klänningen som jag hade förra året kan man ju inte ha i år igen tänkte jag. Så jag snodde en röd rutig skjorta av Erik istället, det blev helt ok. Tills Cia kom hem och sa "Den där kan du inte ha, Erik hade den där skjortan första gången jag träffade honom", och det var för ett år sedan. Så jag gick upp och bytte om igen, bara för Cias skull.

När moster och mina två äldre kusiner kom satt vi och väntade på Cia och Erik. Vi satt och väntade och väntade med hungriga magar. Jag kunde inte vänta så jag tog två kiwi. Jag ska säga er en sak, jag är allergisk mot apelsin, klementin, äpple, päron osv osv. De enda frukterna jag KAN äta är kiwi (konstigt nog) och vindruvor. Iallafall, så tog jag två kiwi, och under kvällen fick jag ett utslag på armen, de kändes som att jag hade ett myggbett först så jag kliade ju, sen blev det världens bulle på armen. Kändes likadant i nacken som jag hade ont i innan så det gjorde ännu ondare, och ögen ska vi inte prata om. Såg ju ut som att bröd gräddas i ögonen på mig fan. Det var inte kul. Så nu kan jag inte äta kiwi heller. Nu är det bara vindruver av alla frukter som gäller. Så bjud ALDRIG mig på fruktsallad!!

Vid ca 19:00 hade Cia och Erik fortfarande inte kommit så vi började med middagen utan dem. Men snacka om att man blev mätt. Men det enda jag åt var köttbullar, potatis, prinskorvar, julskinka och korv. Jag gillar inte sill och sånt skit. Ush!

Sedan blev det julklappsutdelning, varade i en timme kanske. Alltså inte lika lång tid som förra året som tog 2½ timme! Men som sagt det var bara jag, mamma, Anders, Cia, Erik, Annika (styvfarmor), Birgitta (moster), Simon (kusin), Sanna (kusin) och så Tellus, han fick TRE julklappar!

Jag blev väldigt nöjd med mina julklappar. Den bästa julklappen var såklart systemkameran. Jag trodde faktist inte att jag skulle få en.

Senare kom Sannas pojkvän Manfred och då blev det fler julklappar, asså till han och Sanna då. Och så blev det drinkar. Ni vet jag gjorde puppyface till Erik så jag fick en liten drink. Men jag är ju hemma så jag får för mamma ändå, hehe. Men hon vet ju att jag dricker ibland så. Inte mycket, men tillräckligt.

Kvällen slutade med att vi kusiner och Manfred spelade "Med andra ord". Jag och Manfred var på lag och jag är verkligen inte bra på att förklara ord eller gissa så ni kan ju gissa vad som hände. Vi förlorade och Manfred blev typ skit sur men jag bara garvade, och han anklagade sin stackars flickvän att hon fuskade och bla bla bla. Men han var full så det var ju alkoholen som talade. En stund senare fick dom två skjuts hem.

De andra två, Simon och Birgitta sov över hos oss.


Julmiddagen. Sexigt jag äter då.


Yummy.


Syrran, Anders, Annika och Simon.


Moster Birgitta och mamma.


Shots hör ju till julen.


Årets julgran. Vi skippade glittret i år. Granen är ju ändå så tät och fin.


Meine mutter.


Härlig bild! Annika öppnar present och Cia ser ju överlycklig ut :D


Annika blev super glad över bilden på Tellus!


Mamma fick en bild på Cia och Tellus av Cia. Eftersom mamma inte har någon bild
på henne på sitt kontor. Hon har ju en massa bilder på mig och Sarah som inte ens är hennes dotter haha. Så snart kommer Cia äntligen upp där haha!


Moster Birgitta öppnar julklapp från mamma.


Hon fick bild på sin son och hans flickvän när dom var på Gotland. Gulligt!


Erik öppnar julklapp från Cia.


Det var om körkortet. Kommer inte ihåg exakt..


Simon öppnar julklapp från mamma, tror jag.


Det var knivar!


Cia öppnar julklapp från Erik. Haha Sanna vad garvar du åt?


Hon fick sin efterlängtade mobil. Hennes andra är ju helt f*cked up!
Den är ROSA, är lite avundsjuk faktist. Fast jag och en touch?
Det skulle sluta illa haha!


*Men ge mig min present nu. Har inte fått öppna något än!!*


Fint inslaget, fint smile *host*.


I paketen hittade jag bl.a en sådan. Jag är ju för sexig!


Anders fick en dassbok. Nu kommer toan vara upptagen för EVIGT!


Tellus fick öppna sin första efterlängtade julklapp. Han valde den själv!


*Men ge mig MIN leksak NU!*


Tog inte två minuter och ena ögat är borta på Froggy. Stackarn!


Andres blev helt glittrig av en julklapp!


Bellvis gillar alla paket!


Jag kan inte vara normal, OK?


Fick FRIDA-kalender av mamma och en tjej bok av mamma.
Hon tror fortfarande jag är 9 år..? Men ska bli kul ändå!


Erik och Cia fick reflex tröjor av mamma.


Cia blev glad iallafall..!


Schmexigt det blev!


Tellus fick sin andra julklapp också, en massa GODIS! Hans tredje julklapp var ett nytt res-hus.


Sist men inte minst den största julklappen till mig.


Det blev en system kamera! :D


Sen blev det mys med lite snacks och mer julklappar när Manfred kom.


Manfred, Cia och Sanna.


Manfred öppnar julklapp från Sanna.


System kamera, presentkort i Farsta, nescecär, kalender och tjejbok, t-shirts, bh och pengar! Jag blev jätte nöjd med mina julklappar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0