TISDAG 11/8

Tisdag 11/8
Idag har det inte varit en bra dag. Först blev det frukost, sen åkte vi till familjen Erikssons hus för Cia och Erik skulle passa Kasper. Vi kollade på sommarhus på datorn och vi hittade ett fint hus för ett väldigt bra pris, jag hoppas vi har ett landställe nästa år istället för att hyra nya varje år. Jag, mamma, Anders och Madelene åkte hem en snabbis, sen skulle vi hämta upp Erik, Cia och Tellus. Jag sitter i bilen och väntar, jag hör en hund yla, Kasper (kusin hunden) hade bitit lilla Tellus i käkbenet så vi åkte fort som tusan till närmaste djurklinik, men den hade stängt och hade bara öppet två dagar i veckan. Så vi fick åka och leta vidare, vi letade skyltar och kom till en veterinär som heller inte hade öppet, så vi fick leta vidare igen och följde skyltarna, men den tredje var inte heller öppen så vi fick åka in mot Visby, Vibble iallafall, som tur var hade djurkliniken öppet. Jag väntade i bilen medans mamma och Cia gick in med Tellus, han fick en spruta och såret tvättat. Han hade brutit käkbenet så han ska tillbaka imorgon och opereras. Efter besöket på djurkliniken åkte vi till Kristina i Othem. Eftersom Tellus skadade sig så kom vi lite senare till dom. Sven-Erik var där så vi fick träffa honom också, dom bjöd på middag.
Jag och Madelene lånade deras dator, eller rättare sagt Madelene. Hon var inne på bilddagboken och vi upptäcker att någon har tagit bilder från Madelenes användareoch skapat en ny, personen hade skrivit att Madelene var ihop med en kille Johan så jag ringde upp honom och berättade om det, han berättade att han hade fått en massa samtal om han var ihop med henne. Men det är ju inte sant, så jag sa till honom att den riktiga Madelene sitter bredvid mig och är helt chockad. Efter samtalet skrev jag till användaren att han/hon skulle ta bort sidan annars blir han/hon polisanmäld. Som tur var skrämde jag honom/henne ordentligt så nu är användaren borta. Jag fattar bara inte hur man orkar, snacka om att inte ha ett liv.


I bilen påväg till djurkliniken.


Äntligen!!


Kristinas katt Gussi, världens gosigaste katt!


Påväg hem, Tellus är trött efter besöket hos doktorn. Stackars liten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0